Home
Product2
Presentation2
Template B
Home3
Product
Product
Template B
arte
Template B
Template A
Template A
Template B
Template B
Product2
Product2
Product2
Product2
Product2
Home4
Template A

"Talentul câștigă meciuri dar munca de echipă și inteligența câștigă campionate. "


(Michael Jordan)

  

Educaţia muzicală

            “De-l munceste dorul, de-l cuprinde veselia, de-l minuneaza vreo fapta mareata, romanul isi canta durerile si multumirile, isi canta eroii, isi canta istoria si astfel, sufletul sau este un izvor nesfarsit de frumoasa pozie”. (Vasile Alecsandri)


   Muzica are o puternica inraurire asupra fiintei umane, devine forta modelatoare a personalitatii doar daca este cultivata. Este un produs artistic o creatie care satisface necesitati spirituale, estetice, afective. S-a afirmat pe buna dreptate ca muzica este cel mai fidel insotitor al omului in toate momentele vietii sale, de la nastere pana la moarte. Ea reprezinta un mijloc de comunicare intrumana. Sufletul uman are nevoie de muzica, absenta ei daunand vietii psihice a individului.

    Functia terapeutica (meloterapia) isi are redacinile in practicile magice. Din Biblie stim ca regele David l-a vindecat pe Saul de duhurile rele: “lua harfa si cantand, lui Saul ii era mai usor si mai bine si duhul cel rau se departa de el”.


    “Muzica este emanatia ultima a Universului, precum Dumnezeu este emanatia ultima a muzicii...” (Emil Cioran)

  

Educaţia religioasă

            Educaţia religioasă pe care fiecare copil o primeste în şcoală este o etapă importantă a formării sale spirituale, dar doar o etapă. În mod tradiţional, educaţia religioasă a creştinului începe în prima copilarie, iar debutul acesteia este marcat de momentul primirii Sf. Taine a Botezului.

            Creştinul învaţă în drumul său spiritual ca membru al Bisericii. Copil fiind, învaţă de la părinţi si de la naşi, de la preot, din Sfanta Liturghie si din slujbele bisericesti, învaţă de la alţi membri ai Bisericii, învaţă din Sfanta Scriptură si din cărţile religioase, învaţă în scoală. Educaţia religioasă primită în familie este adesea sumară si presărată de superstiţii. În şcoală însă, copilul are posibilitatea să o completeze, acesta fiind locul unde se realizează o importantă parte a formării sale spirituale.

            În şcoală, educaţia religioasă debutează încă din prima clasă a ciclului primar, iar uneori încă din cel preşcolar. Religia este disciplină obligatorie în curriculum-ul învăţămantului primar si gimnazial şi opţională în liceu. Există învaţământ teologic de nivel mediu si universitar, pentru pregătirea deservenţilor de cult, iar discipline cu caracter religios sunt incluse în curriculum-ul anumitor facultăţi. Au fost înfiinţate, de asemenea, instituţii de învăţămant particular cu specific religios.

  

Membrii catedrei

Educaţie fizică

  • Muraru Ioana - profesor gradul ll


Religie

  • Moraru Florin - profesor gradul ll


Educaţie muzicală

  • Bugheanu Lavinia - profesor gradul ll


Educaţie plastică

  • Poştoacă Adriana - profesor gradul definitiv

Importanţa educaţiei fizice în dezvoltarea tinerilor

                Educaţia fizică şi sportul reprezintă activităţi de interes naţional, cu rol crescut în: întărirea sănătăţii, dezvoltarea fizică armonioasă, dezvoltarea calităţilor motrice, intelectuale si morale  a tinerei generaţii. Integrată intr-o educaţie generală cu profund caracter prospectiv, educaţia fizică contribuie, prin conţiutul lui specific, la realizarea idealului educaţional şi a celui social, de formare a unei personalitaţi care să intruchipeze participantul competent si activ la rezolvarea problemelor  societăţii si la modelarea propriei persoane.

                 Dascălul are nobila misiune de a face tot ce-i stă în putinţă pentru a supraveghea si dirija ţinuta fizică a elevilor săi. Alături de celelalte discipline din planul de invaţământ, pe care le dinamizează si revitalizează, educaţia fizică contribuie la integrarea socio-profesională cat mai rapidă a tineretului. În acest context, scoala, principal factor de educare şi formare a tinerei generaţii, traieste o serie de perfectionări menite să-i sporească rolul formativ, să o adapteze şi mai mult la cerinţele dezvoltării societăţii noastre.