Prezentare Generală
Despre Liceul Teoretic ,,Dan Barbilian”
Liceul Teoretic “Dan Barbilian” Câmpulung își propune un învățământ pentru viață în vederea măririi competitivității sistemului educațional românesc.
Obiectivul general al proiectului este, în primul rând, de a asigura elevilor o pregătire teoretică și practică de calitate, la un nivel cât mai apropiat de cel existent pe plan european, dar și de a răspunde unor cerințe imediate.
În acest sens, ne-am propus să folosim la maximum baza materială și corpul profesoral pe care îl avem. Cultivarea unei gândiri logice și creative, dezvoltarea capacității de transfer de cunoștințe și abilități între discipline, stimularea interesului și dorinței de cunoaștere, dezvoltarea deprinderilor necesare muncii în echipă, dezvoltarea simțului practic, economic, etic și estetic, identificarea propriului sistem de valori în vederea autoevaluării și autodescoperirii sunt obiective urmărite pe întreaga durată a instruirii.
Motivarea necesității și oportunității noului proiect are la bază studiul de fezabilitate rezultat din analiza politicilor locale, regionale și naționale de dezvoltare, pe de o parte, iar pe de altă parte, rezultă din misiunea asumată.
Pentru cunoașterea misiunii, se preconizează realizarea unor panouri informative, organizarea întâlnirilor cu părinții, agenții economici, reprezentanții administrației locale sub îndrumarea profesorilor și a diriginților, conform planurilor de acțiune. Elaborarea viziunii, misiunii și a țintelor strategice corespunde nivelului liceal și gimnazial de formare profesională continuă, bazate pe cerințele din curriculum național, ordinele Ministerului Educației și legislația în vigoare.
Istoric
Momente cheie din evoluția Liceului Teoretic ,,Dan Barbilian”.
În cei peste 100 de ani de activitate, liceul a trecut prin mari transformări în ceea ce privește baza materială, profilul, precum și numele:
1922-1928: Școala Secundară gr. II Fete Câmpulung
1928-1950: Liceul de Fete Câmpulung
1950-1960: Școala Medie de Fete Câmpulung
1964-1971: Liceul nr. 2
1972-1991: Liceul Nr. 3 – Chimie Industrială
1991-prezent: Liceul Teoretic „Dan Barbilian”
Schimbări importante s-au produs și în baza materială. După ce a funcționat în condiții necorespunzătoare în o parte a Școlii Primare nr. 2 de Fete și apoi într-o casă particulară, proprietatea Ciudin:
1922-1934: Funcționare în o parte a Școlii Primare nr. 2 de Fete și apoi într-o casă particulară, proprietatea Ciudin
1934-1957: Liceul și-a continuat activitatea în noul local al Liceului de Fete
1957-1964: Localul Școlii Normale
1964-1969: Localul din strada Râului nr. 27
1974-prezent: Localul din strada Maior Gâldău
S-au produs schimbări și în ceea ce privește profilul:
1922-1974: Liceul de Cultură Generală
1974-1991: Liceul de Chimie Industrială
1991-prezent: Liceul Teoretic „Dan Barbilian”
Începând cu anul 2002, Liceul Teoretic „Dan Barbilian” a intrat în faza modernă a evoluției sale, promotori ai marilor schimbări ale bazei materiale și ale amenajării sălilor de clasă sau laboratoarelor fiind cei 7 directori și cei 3 directori adjuncți care au condus destinele liceului în această perioadă, dar și cadrele didactice care s-au implicat permanent în schimbarea imaginii școlii.
În ciuda acestor schimbări, continuitatea a fost asigurată într-un ritm ascendent de un valoros colectiv didactic și de elevi.
MISIUNE SI VIZIUNE
MISIUNE
Liceul Teoretic “Dan Barbilian” Câmpulung își propune:
– Să dezvolte interesul pentru educație și formare permanentă, promovând un învățământ modern, deschis și flexibil, capabil să asigure accesul la toate nivelurile și formele de învățământ, din perspectiva formării abilităților și competențelor necesare pentru realizarea succesului personal și profesional.
– Să promoveze principiile unui management optim pentru realizarea unui climat educațional incluziv.
– Să promoveze principiile egalizării de șanse în scopul integrării școlare.
– Să retehnologizeze procesul de educație prin utilizarea noilor tehnologii IT în lecții și în toate activitățile desfășurate cu elevii.
– Să asigure tuturor elevilor o educație de calitate prin centrarea învățării pe elev, utilizând metodologii noi de lucru și abordând educația din perspectiva serviciilor comunitare, implicând părinții și reprezentanții comunității în pregătirea și evoluția în carieră a elevilor, în raport cu nevoile comunității.
– Să promoveze și să identifice dezvoltarea calităților și aptitudinilor fiecărui elev, pentru a fi capabil să-și aleagă viitorul cel mai potrivit și să se adapteze unei societăți dinamice.
– Să asigure aplicarea și respectarea prevederilor legislației școlare și a legislației muncii.
– Să ofere părinților o siguranță deplină, asigurându-i că educația copiilor lor se realizează într-un cadru educativ normal și sănătos, capabil să îi formeze astfel încât să participe activ la transformarea de ansamblu a societății; să fie activi și eficienți, apți să se integreze socio-profesional în viața comunității; să cunoască și să respecte legislația; să înțeleagă schimbările ce au loc în viața cotidiană.
Caracteristicile unui program de învățare și ale furnizorului acestuia reprezintă, de fapt, calitatea educației. Prin aceste caracteristici sunt îndeplinite așteptările beneficiarilor, precum și standardele de calitate. Evaluarea calității este efectuată de însăși organizația furnizoare de educație – ca evaluare internă – sau de agenția națională specializată (ARACIP) prin evaluarea externă.
Liceul Teoretic “Dan Barbilian” Câmpulung își desfăşoară activitatea prin componentele organigramei, respectiv Consiliul de Administraţie, Consiliul profesoral, comisii, catedre, compartimentele și departamentele, în directă relaţie cu Consiliul elevilor şi fiecare clasă de elevi, cu sprijinul metodologic şi de specialitate a Inspectoratului Scolar, C.C.D. în colaborare cu Asociația de părinți pe liceu, diverse ONG-uri.
Întreaga activitate din liceu urmărește aplicarea coerentă a strategiei naţionale în procesul educaţional, a programelor de dezvoltare elaborate.
VIZIUNE
Liceul nostru își dorește să ofere șanse egale tuturor elevilor, să susțină principiile școlii incluzive, să fie deschis tuturor și să promoveze calitatea în educație pentru fiecare elev.